CME UF 50 wordt aan alle kanten gedumpt, doe er voordeel mee

MIDI klavieren, geluidskaarten en andere rand apparaten welke muziek maken via de PC mogelijk maken.

Plaats reactie
Ramon1973
Site Admin
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-07-2013 21:48

CME UF 50 wordt aan alle kanten gedumpt, doe er voordeel mee

Bericht door Ramon1973 » 08-08-2013 22:58

Toen CME begon met het bouwen en uitbrengen van MIDI controllers zag het er allemaal rooskleurig uit.
Zelfs ik heb toch wel met rode koontjes staan te kijken naar de VX serie in het rood welke er gewoon prachtig uitzag maar na enkele maanden een te dure aanschaf bleek te zijn.
Niet voor mij persoonlijk maar vele mensen welke hem hadden gekocht voelde zich goed bedonderd door de chinese MIDI controller fabrikant.
Het apparaat viel vaak uit, was niet te installeren onder Windows Vista en ga zo maar door.
CME had ooit een forum voor vragen of opmerkingen maar na de stortvloed aan klachten uit de gehele wereld werd dit forum heel snel opgedoekt.
Ook de UF serie welke onder de VX stond was van een heel degelijk materiaal opgebouwd maar velen welke de UF eenmaal via de post thuis kregen merkte op dat er knoppen los lagen in de doos.
Bestickering welke al had losgelaten door de wisselende temperaturen van de reis naar Europa.
Het blijven internet uitspraken waarvan niet te controleren valt of ze ook daadwerkelijk ook kloppen.
Ik zelf heb de UF 50 onder de vingers gehad en vond het een zeer solide MIDI apparaat.

Echter je kan voor nog geen 100 euro soms deze toch wel prima controller aanschaffen, hoe negatief mijn verhaal bovenstaand misschien overkomt.

Je hebt meer dan 30 vrij te programmeren controllers aan boord en een prima klavier met Aftertouch erop.
Ok het apparaat is wel wat log maar je kan er ook externe hardware synthesizer /geluidskaart modules in bouwen en dus ook zonder PC te gebruiken.
En als je een beetje goed zoekt via Google kan je de drivers voor Windows Vista/7 en 8 op de site downloaden en gebruiken op je systeem.
Dus doe er je voordeel mee.

Dat het merk CME wel zo goed als overleden is blijkt wel uit de plastic troep welke ze de laatste 2 jaren op de markt hebben gestrooid.
Over 2 jaar weet geen mens meer wat CME ooit voor bedrijf was.

Plaats reactie