MULAB 5.1 UL versie is goed stabiel..

Waarom is een bepaald pakket een must have of iets wat je vooral links moet laten liggen..

Plaats reactie
Ramon1973
Site Admin
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-07-2013 21:48

MULAB 5.1 UL versie is goed stabiel..

Bericht door Ramon1973 » 08-08-2013 22:08

Al een tijdje een MULAB 4 UL licensie in bezit maar na de vastlopers en tracks die ineens niet meer konden worden benaderd was ik met MULAB 4 wel eventjes klaar..

Omdat ik nogal veel klachten had over de 4 versie hebben ze op gegeven moment voor elke nieuwe koper van een UL licensie ook de opvolgende versie nog gratis te downloaden gemaakt.
Toen 5 dus gelanceerd werd kreeg ik keurig via de mail een nieuwe code binnen.
Dat is zeker service van MUTOOLS, daar hoef je bij Steinberg niet mee aan te komen :)

Ik heb er nu al enkele muziekproducties mee gemaakt met 5 en hij werkt stukken stabieler dan de 4 versie.
De GUI is lekker opgefrist maar omdat ik toch een hollander blijf toch ook een paar kleine puntjes van kritiek op de 5 versie.

Quantize is erg versoberd..
Jammer puntje, Vermoed dat ze bij MUTOOLS denken dat we allemaal muziek maken tot enkele maten en daar dan eindeloos op doorharken.
Ik ben nog een ouderwetse doedel die van maat 1 tot einde alles handmatig in zit te kloppen, je maakt dan weleens een foutje zeker als het drum partijen aangaat.
Voor zover ik kan bepalen is de Quantize heel erg versoberd waardoor eigenlijk alle muziek en partijen op gegeven moment beetje zelfde gaan klinken.
Als ik echt aparte muziek wil maken dan start ik toch nog de 2 versie nog weleens op, ondanks maar 6 sporen opname mogelijkheid..

MultiSamples worden soms vergeten....

Als je een Multisample maakt in MULAB dan kan je deze direkt inladen naar de Multisampler zodat je op verschillende toetsen verschillende samples kan laten klinken, heel soms moet ik weleens een keer of 3 opslaan eer dat ik mijn Multisample kan inladen en verder kan bewerken.

Geheugen crash...gebeurd heel heel af en toe...
Beetje aparte situatie bovenstaande, zit je gewoon muziek te maken met behoorlijk wat plugins en dat gaat de hele avond gewoon goed en ineens slaat de CPU balk op tilt...
In mijn logboek heb ik vastgesteld dat het te maken heeft met de meegeleverde FX plugins welke je dan eventjes bijstelt..
Het programma zorgt er wel voor dat alle data bewaard wordt voordat het programma er helemaal mee kapt.
Kan niet met zekerheid zeggen of dit een programmabug is want op moment van crash gebeuren er in mijn processor ook vreemde gedragingen..
Niet een virus maar echt een klein technisch probleempje op het moederbord.
Ach de PC kast en moederbord waren nog geen 5 euro dus heb eigenlijk geen reden tot klagen :D

Kopen of laten liggen???
Nee zeker kopen, wat je voor je geld erbij krijgt is enorm veel.
Meer dan 800 sounds, opname tot 64 sporen VST/Audio.
En helemaal naar eigen hand te zetten.
Programma werkt snel, is zeer eenvoudig CC knoppen toe te wijzen aan geladen VST instrumenten of effecten.
Als je veel sounds wilt gaan maken dan is MULAB qua opname en programmeer software een beste keuze.

Voordelen:
Laad zeer snel en prettige GUI om in te werken.
Compleet geleverd met VST instrumenten, effecten en sampler.
Bijna alle Windows MIDI en USB hardware werkt vlekkenloos met MULAB.
Kan op wat oudere machines tot prima prestaties bekomen.
Ook voor IMAC beschikbaar.
Vele skins te downloaden of zelf te fabriceren.
Naast WAV files kan de 5 versie ook direct MP3 files inladen om als sample materiaal te dienen.

Nadelen:
Testversie van 5 is beetje irritant met de opkomende ruis en gepraat in gemaakte opnamen.
Voor opname van specifieke MIDI apparaten kan wel een avondje programmeren uitgetrokken worden, voor een leek niet te doen.
Quantize functie te versoberd.
Kan alleen in WAV formaat gemaakte muziek wegschrijven.

Plaats reactie